Els futbolistes valencians Yulian Mosquera i Ricar Pérez, del Valencia CF, i Leo Rico, del Villarreal CF, són campions del món sub15. La Selecció Espanyola es va proclamar este divendres 30 d’octubre campiona del Mundial sub15 de la FIFA (FIFA U-15 World Cup & Festival 2026) després de guanyar a la República Txeca (0-3) en la final disputada al Crystal Hall de Bakú (Azerbaidjan).
Els tres han crescut amb la samarreta de la Selecció Valenciana, amb la qual ja van ser campions d’Espanya sub14 en 2024. La FFCV els felicita per este títol mundial i els agraïx que representen d’esta manera la Comunitat Valenciana i el futbol valencià.

Tres valencians, campions del món sub15 a Bakú
La final del Mundial sub15 es va jugar al Crystal Hall de la capital azerbaidjanesa, amb la presència del president de la FIFA, Gianni Infantino. Espanya va resoldre la final amb gols de Tiago Polo (13’), Bruno Fernández (24’) i Adrián Bielsa (31’). Tota la informació del partit, en la crònica de la final de la RFEF.
Després del xiulet final va arribar la festa: Espanya va alçar el trofeu de campiona del món entre confeti daurat, i els tres valencians van posar junts amb la copa i les seues medalles d’or.
Campions d’Espanya sub14 amb la Selecció Valenciana
No és la primera vegada que Yulian, Ricar i Leo celebren un títol junts. Els tres van formar part de la convocatòria de 18 jugadors de Borja Porcar que va donar a la Selecció Valenciana masculina sub14 el seu primer títol de Campió d’Espanya, després de guanyar a Catalunya (3-0) en la final de Las Rozas el 27 d’abril de 2024.
En aquella final, Leo Rico va defendre la porteria de la Selecció i Ricar Pérez va eixir al camp en el tram final per a celebrar el títol sobre la gespa.

La seua trajectòria en la Selecció Valenciana
- Yulian Mosquera (Valencia CF): va jugar amb la Selecció sub12 el Campionat d’Espanya de 2023, va ser campió d’Espanya sub14 en 2024 —va marcar en l’estrena davant Ceuta (11-0)— i al febrer de 2026 es va penjar el bronze amb la Selecció sub16 en la Fase Final de Saragossa, com a titular davant Catalunya.
- Ricar Pérez (Valencia CF): campió d’Espanya sub14 en 2024 i, una temporada després, un dels extrems de la sub14 que va arribar a les semifinals de la Fase Final de 2025 davant Madrid, decidides en els penals.
- Leo Rico (Villarreal CF): porter titular en la final del títol sub14 de 2024, va repetir Fase Final amb la sub14 en 2025 —va entrar per a la tanda de penals de la semifinal— i en 2026 va formar part de la Selecció sub16 que va aconseguir el bronze a Saragossa.



Un exemple per als futbolistes de la Selecció
El camí de Yulian, Ricar i Leo és el millor espill per als centenars de futbolistes que cada temporada passen per les tecnificacions i les convocatòries de la Selecció Valenciana: de defendre l’escut de la FFCV en un Campionat d’Espanya a conquistar un Mundial amb la Selecció Espanyola.
Un orgull per a la Federació i per a tot el futbol valencià. Enhorabona, campions del món!





